Ziet uw online bestelling er anders uit dan op de site? Deze stappen kan u ondernemen

carte bancaire face a un payement en ligne

De zetel die u besteld had, blijkt er helemaal niet uit te zien zoals op de site. Of misschien hebt u zelfs een compleet ander product ontvangen. Het nadeel van een online bestelling is dat u pas bij de levering ziet hoe het product er écht uitziet. Als een professionele verkoper u misleid heeft, is dit dan ook een grote teleurstelling. Dankzij de gratis online voorbeeldbrief van Legal Village kan u de verkoper in gebreke stellen. Zo kan u hem of haar aanzetten om het probleem op te lossen.

Download hier onze gratis online voorbeeldbrief om de verkoper in gebreke te stellen.

Wat maakt onze voorbeeldbrief uniek?

Het juridisch team van Legal Village stelde de voorbeeldbrief op. Dit betekent dat de brief 100% juridisch correct is. Dit is niet altijd het geval bij andere documenten die u online vindt: ze zijn niet altijd up-to-date of gecheckt door mensen met een juridische achtergrond.

Bovendien kan u onze voorbeeldbrief eenvoudig personaliseren. In slechts een paar stappen voert u al de nodige gegevens in. U print de brief vervolgens ook onmiddellijk uit.

Hoelang heeft u om de professionele verkoper in gebreke te stellen?

Op alle nieuwe producten die u in de Europese Unie hebt gekocht bij een professionele verkoper, krijgt u twee jaar garantie. Dit geldt zowel voor online bestellingen als aankopen in een winkel. Ook al hebt u bijvoorbeeld slechts een jaar garantie gekregen op uw aankoop van de verkoper zelf. De garantie is ook van toepassing op tweedehandsproducten, behalve als u deze hebt gekocht van particulieren of op een openbare veiling.

Stelt u het probleem al vast binnen de 14 dagen na aankoop? Dan kan u ook een beroep doen op uw herroepingsrecht. U kan de online aankoop dan zonder opgave van reden terugsturen en krijgt het betaalde bedrag vervolgens terug.

Waar hebt u recht op?

Wijkt uw aankoop af van de beschrijving? Dan is de verkoper sowieso verplicht om het product gratis te herstellen of te vervangen, een korting te geven of u uw geld terug te storten.

Weigert de verkoper om het probleem op te lossen?

Hebt u onze brief opgestuurd om uw online bestelling te annuleren, maar bleef dit zonder gevolg? Via onze rechtsbijstandsverzekering helpt ons juridisch team u graag verder. Zij proberen om eerst en vooral te onderhandelen met de tegenpartij. Als de verkoper in kwestie nog steeds weigert het probleem op te lossen, kunnen wij klacht neerleggen in uw naam. U krijgt dan, indien nodig, onze complete juridische hulp in de rechtbank.

Heb je een andere vraag ? Ontdek onze andere adviezen !