My Free Advice

Mijn aankopen

Als consument heb je tal van rechten. We informeren je o.a. over online aankopen, annulaties en wat je moet doen bij schade.

madame
étiquettes de promotion

Solden: kan ik mijn geld terugvragen als mijn aankoop een gebrek vertoont?

Lucie, 45 jaar : “Ik kocht een mooie kasjmieren trui in de solden. Maar wat een teleurstelling toen hij bij de eerste wasbeurt verkleurde. Ik ging terug naar de winkel, maar de verkoper weigerde om de trui om te ruilen omdat op het kassaticket stond dat producten met korting op niet terugbetaald of geruild werden. Heeft de verkoper echt het recht om een artikel met een gebrek niet om te ruilen?”

Bekijk ons advies
achat en ligne

Kan je een terugbetaling vragen voor een online aankoop als je je bedenkt?

Laura G., 28 jaar – Anderlecht. “Ik heb online een nieuwe televisie voor het WK Voetbal 2018 gekocht. Helaas, toen ik naar vriendschappelijke voetbalwedstrijden met wat vrienden zou gaan kijken, besefte ik dat dit TV toestel te klein was. We kijken ook liever samen op een openbaar plein met de rest van de Belgische supporters. Ik heb Legal Village gecontacteerd om te vragen of ik dit TV toestel zonder nadelige gevolgen kon terugsturen.”

Bekijk ons advies
Pakketreis annuleren

Hoe krijg je een terugbetaling voor een reis die je hebt geboekt bij een reisbureau en die je moet annuleren?

Adam M., 28 jaar, Herstal. ” Ik had een pakketreis (vlucht + overnachting) geboekt bij een reisbureau. Een week voor mijn vertrek,trof een uitzonderlijke storm ons hotel en veroorzaakte veel schade. het reisbureau weigert mij terug te betalen en bood mij een alternatieve reis aan naar een locatie die mij niet aanspreekt. Ik heb Legal Village gecontacteerd voor advies. “

Bekijk ons advies
terugbetaling defect product

Wat doe je bij de aankoop van een defect product?

Paul C., 31 jaar, Gent. “Ik kocht een nieuwe computer in een multimediawinkel, maar de computer werkt niet. De verkoper wil me niet terugbetalen en hij wil de computer ook niet vervangen. Ik heb aan Legal Village gevraagd of de verkoper in zijn recht is en wat ik kan doen.”

Bekijk ons advies
carte bancaire face a un payement en ligne

Ziet uw online bestelling er anders uit dan op de site? Deze stappen kan u ondernemen

De zetel die u besteld had, blijkt er helemaal niet uit te zien zoals op de site. Of misschien hebt u zelfs een compleet ander product ontvangen. Het nadeel van een online bestelling is dat u pas bij de levering ziet hoe het product er écht uitziet. Als een professionele verkoper u misleid heeft, is dit dan ook een grote teleurstelling. Dankzij de gratis online voorbeeldbrief van Legal Village kan u de verkoper in gebreke stellen. Zo kan u hem of haar aanzetten om het probleem op te lossen.

Bekijk ons advies