Logo Lar

Mijn aankopen

Als consument heb je tal van rechten. We informeren je o.a. over online aankopen, annulaties en wat je moet doen bij schade.

Mijn aankopen

Solden: kan ik mijn geld terugvragen als mijn aankoop een gebrek vertoont?

Lucie, 45 jaar : “Ik kocht een mooie kasjmieren trui in de solden. Maar wat een teleurstelling toen hij bij de eerste wasbeurt verkleurde. Ik ging terug naar de winkel, maar de verkoper weigerde om de trui om te ruilen omdat op het kassaticket stond dat producten met korting op niet terugbetaald of geruild werden. Heeft de verkoper echt het recht om een artikel met een gebrek niet om te ruilen?”

Wat als u zich bedenkt over uw online bestelling? Dit is dé oplossing!

Online een paar schoenen besteld en achteraf vastgesteld dat ze toch niet zo mooi zijn als op de foto? Of hebt u onbewust en ongewild ingetekend op een abonnement voor cosmeticaproducten? U dacht een eenmalige online bestelling te doen, maar schreef u eigenlijk in op een abonnementsformule?

Blijkt uw online bestelling defect bij de levering? Zo krijgt u uw geld terug

Werkt de stofzuiger die u online besteld had niet, of zit er een barst in uw nieuwe tv? Aan problemen met online bestellingen verspilt u het liefst niet al te veel tijd en energie. Legal Village biedt u daarom een gratis online voorbeeldbrief aan waarmee u de verkoper in gebreke kan stellen. Zo kan u hem of haar aanzetten om het probleem op te lossen.

Ziet uw online bestelling er anders uit dan op de site? Deze stappen kan u ondernemen

De zetel die u besteld had, blijkt er helemaal niet uit te zien zoals op de site. Of misschien hebt u zelfs een compleet ander product ontvangen. Het nadeel van een online bestelling is dat u pas bij de levering ziet hoe het product er écht uitziet. Als een professionele verkoper u misleid heeft, is dit dan ook een grote teleurstelling. Dankzij de gratis online voorbeeldbrief van Legal Village kan u de verkoper in gebreke stellen. Zo kan u hem of haar aanzetten om het probleem op te lossen.